Nieuw!!

Let op bewerkte/onbewerkte voeding!!

Dit wordt ons tegenwoordig best wel moeilijk gemaakt door de voedingsindustrie!! Aan zo enorm veel producten wordt tegenwoordig wel iets toegevoegd. Als het geen suiker is, dan is het wel een suikervervanger. Als het minder vet is, dan is het vaak ook wel weer een ander chemisch stofje.

Ik zei op Instagram vandaag dat ik de komende 5 dagen weer eens goed ga letten op het eten van onbewerkte voeding. Wat dit dan precies inhoudt voor mij? Ik heb voor mezelf een lijstje opgesteld wat ik dan wel kan en wil eten.

Dit lijstje kun je gebruiken om je eigen soort van detox te houden, of je kunt het lijstje zo aanpassen zodat het bij jou past. Let wel op dat het gaat om onbewerkte voeding. Kijk voor de grap maar eens op producten in je kastjes of koelkast en je schrikt je mogelijk rot van alle E-nummers die erin verwerkt zitten. Een leuk voorbeeld vind ik persoonlijk de nieuwe tosti’s van No Fairytales, met 40% bloemkool ofzoiets. Bij de ingrediënten staat het ene E-nummer na het andere. Als ik dat zie, dan wil ik het al niet meer eten.

Mijn lijstje:
– Alle groente (puur natuur, dus niet spinazie à la crème bijvoorbeeld)
– Alle fruit (puur natuur, geen sapjes of smoothies uit flesjes bv)
– Natuurlijke zuivelvervangers (ik wil kijken wat het weglaten van zuivel doet)
– 2 crackers per dag (ik gebruik dan koolhydraatarme crackers van de bakker)
– Onbewerkt vlees (dus geen schnitzels of boomstammetjes, etc.)
– Onbewerkte vis (dus niet met paneer, etc.)
– Roomboter om in te bakken
– Eieren
– Havermout
– Ongebrande noten
– Kruiden & sojasaus

Als je nu denkt, hier kunt je toch niks fatsoenlijks mee maken? Je wordt hierdoor vaak zelf wel een beetje creatief. Ik zal laten zien hoe ik een dagplanning voor mezelf heb gemaakt.

Ochtend is halve liter water en een appel (Ik ben gewend om in de ochtend niet veel te eten door Intermittent Fasting regelmatig toe te passen, dus dit is voor mij goed te doen)

Tussendoor is een stuk komkommer en een cracker

Lunch is 1 gebakken ei met tomaatjes en roze garnalen en een paar rauwe worteltjes

Tussendoor is miniola, handje noten en een cracker

Avondeten is bloemkool met tartaar (met kruiden en sojasaus gebakken) en zoete aardappel

Ik zal op Instagram bijhouden hoe het me vergaat.
Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust!!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *