fbpx

Begeleiding bij burn-out herstel

Begeleiding bied ik op 4 manieren aan, namelijk:

– Bij mij in de praktijk– Online begeleiding – Wandelcoaching -Telefonisch consult

Lees op deze pagina wat de verschillende soorten inhouden. Welke manier past het beste bij jou?


In de praktijk

Bij de 1-op-1 begeleiding gaan we in stappen naar een goed herstel.
We gaan samen kijken waar je op dat moment staat, en waar je op dat moment behoefte aan hebt of wat je nodig hebt op de weg naar herstel.

5 Stappen naar herstel

De stappen die tijdens de begeleiding naar voren kunnen komen, zijn:

  • Herkenning / erkenning
  • Dag/nachtritme
  • Ontspanning
  • Voeding en hormonen
  • Werken aan jezelf, voor jezelf

In mijn e-book vertel ik meer over deze stappen naar herstel. Deze kun je hier downloaden.


Mocht je het prettig vinden om liever een consult te doen in combinatie met beweging, bied ik ook ‘de wandelcoach’ aan. Zo combineren we ons gesprek met beweging.



Online Begeleiding

Voor veel mensen is het een uitdaging om naar een (nieuwe) behandelaar of coach te gaan, zeker tijdens een burn-out. Daarom bied ik ook Online begeleiding aan, zodat je vanuit huis aan je herstel kunt werken.

Online Coaching

Wat is online begeleiding precies?

Het werkt eigenlijk precies als een 1-op-1 gesprek, maar dan via de telefoon of de computer (Skype of Zoom bijvoorbeeld). We kijken samen naar hetgeen je op dat moment behoefte aan hebt.

Het fijnste is wel om elkaar te kunnen zien, maar mocht daar nog een drempel liggen voor jou dan kun je dit altijd aangeven.
In dat geval kunnen we ook kiezen voor telefonische consulten.


Wandelcoaching

  • Beweging kan heel moeilijk toe te passen zijn in het dagelijks leven.
  • Beweging kan soms als een te grote stap ervaren worden.
  • Beweging hoeft niet meteen te betekenen dat er een marathon gelopen moet worden, of 20 kilometer gefietst wordt.
  • Beweging kan ook betekenen dat er een blokje om gewandeld wordt.

Mocht je problemen ondervinden met het ‘willen bewegen’, dan bied ik de mogelijkheid om een sessie al wandelend plaats te laten vinden.
Dit betekent dat we een deel van ons gesprek, of het gehele gesprek, buiten doorbrengen.
Dit kan vanuit mijn praktijk zijn naar een park hier in de buurt, of in een nabij gelegen bos.

Wandelcoaching

Wandelen heeft veel meer voordelen dan alleen het bewegen:

  • Door de beweging en de frisse lucht geef je je hersenen rust en ruimte. Je kunt beter bij vastzittende gedachten. Op deze manier zet je letterlijk stappen in jouw proces.
  • Je kunt beter je gevoelens uiten, omdat je naast elkaar loopt in plaats van tegenover elkaar te zitten.
  • Vaak schermen we hoofd en lichaam van elkaar af. Door te wandelen ga je meer uit je hoofd naar je lichaam. 
  • De buitenlucht en de natuur zorgen voor ontspanning
  • Je zintuigen worden positief geprikkeld door alles wat je ziet, ruikt, hoort en voelt.

Kijk ook bij familieopstellingen, reiki/healing en ‘gesprek met de ziel’ voor meer informatie over deze tools die ik onder andere bij de begeleiding in kan zetten.

Wandelcoaching

Een cliënt aan het woord:

Ik ben enorm geholpen met de begeleiding van Wendy.
Ik zit in een depressie en heb daarnaast last van een aantal angsten. Ik ben al naar een psycholoog geweest, maar dit heeft niet geholpen. Daarom heb ik gekozen om een andere manier te proberen. Bij Wendy boek ik elk gesprek vooruitgang.


Wendy is een fijn persoon om mee te praten. Ze luistert goed en vraagt goed door waardoor je zelf conclusies gaat trekken. Daarnaast geeft zij mij goede adviezen waardoor ik leer met mijn angsten om te gaan.


Kortom beveel ik Wendy aan iedereen aan. Zij staat open voor ieder gesprek, en zorgt ervoor dat je je na ieder gesprek opgelucht voelt.


~ Rachel Z ~

0